ponedeljek, 26. marec 2012

Učna ura za dobro jutro

 Veliko oranžno kroglo sem tokrat občudovala na Dolenjskem.

Na vrtu, ki smo ga uredili sredi septembra.




Pol leta zatem sem se spet srečala z lastniki. Vse rastline so preživele zimo, skrbi jih le za hoste, ki jih na na spregled. Nekaterim trajnicam se pač ne mudi na plano.

Lepi so prav vsi bršljani. Podobno kot hojheram pa jim pretijo trsni rilčkarji, ki domujejo v lovorikovcih (ne, brez skrbi, nisem jih jaz načrtovala - saj veste, kakšno mnenje imam o teh rastlinah - so zelo lepe in jih cenim, a zdi se mi, da v hribovsko okolje ne sodijo).

Napisala bom, res na kratko, kakšna navodila sem dala lastnikom.

Plahtici po cvetenju odrežemo vse nadzemne dele, saj bo le tako - vsa lesketajoča in čudovita - do jesenskih dni.

 Hojheram odstranimo poškodovane liste.

 Grmasto krčnico porežemo "do tal".

 V zeliščnem vrtičku mačehe nadomestimo z izbranimi sezonskimi dišavnicami.

 Zanimivo, kitajski drobnjak je že prav košat, in to prvo leto po sajenju.

Povešavi macesen obrežemo po potrebi, skrajšamo dolge veje.

Jesensko vreso nadomestimo s trobenticami. 15. maja pride nova pošiljka poletnih rož.

Tudi kitajskih plavic še ni na spregled.

Nujno obrežemo božje drevce!!!
Kako? Vse poganjke malce prikrajšamo.

 Tole so ostanki rezi latnate hortenzije.

 Na cepljeni rastlini sem pustila nekaj poganjkov, da jih lastniki obrežejo sami - za vajo :)

Jeseni se je zdelo, da je čebulnic malo morje, sedaj že nastaja seznam, kam bodo jeseni prišle nove.


 Obrezujemo tudi lovorikovce!!!!

SIVKA je v pričakovanju naših škarij! 
Porežemo močno, pustimo maksimalno 10 cm nadzemnega dela. To seveda velja za vedno pomlajevane rastline, ne pa za stare "štorove".

 Oblikujemo tudi himalajsko cedro.


Takšna pa je pravilno obrezana latnata hortenzija.
Sedaj čaka, da okrog nje nasujemo počasi topno gnojilo.

 Bršljan napeljujemo po ograji.

Mlade tise so razkuštrane zaradi snega, a poganjki se bodo dvignili.

Poganjki japonske brogovite so malce pozebli.
Počakamo na prebujanje brstov in nato poškodovano odrežemo.

 Trava je lepa. Šele nato, ko bo trikrat pokošena, sledi zračenje.

V uporabni del vrta sem med šmarno hrušico in 4berry razporedila drobno- in debeloplodne jagode. Za sajenje bodo uporabili dve vreči komposta.
Ameriškim borovnicam je potrebno dosuti vrečo zemlje za rododendrone ter jih pognojiti.

 Sibirska borovnica radodarno cveti.

 Obrezovanje mladih sadik cepljenih ribezov še ni potrebno.

Lastniki so bili zaskrbljeni nad mačehami, a so se lepo obrasle in zacvetele.

Tudi hermelike kukajo iz zemlje.
Trpežnih trajnic ne gnojimo, sicer bodo "zdivjale" in izgubile obliko.

Tulipanov je malo, saj je žal na delu voluhar.

Hojhere so pri nas doma močno poškodovane od suhega mraza. Tu so bile pod snežno odejo in prave lepotice.

Dren cvetnik je posut s popki. Lastnike sem prosila, da mi pošljejo sliko, ko bo odet v belino.

Obrezala sem grmasto krčnico.

 Cepljena močvirska cipresa rezi zaenkrat ne potrebuje.


Odločila sem se, da naj se temnolistni bezeg razraste v večji grm, zato ga nisem porezala "do tal".

Pri dišeči brogoviti poleti pazimo na pojav listnih uši, ki lahko močno poškodujejo liste.

Češmin je bil tu že pred mojim posegom v vrt. Predlagala sem, da ob parkirišču tudi ostane. Ko ga bodo obrezali, se bo zagotovo zgostil in razrasel v spodobne grme.

Lekcija je bila hitro mino in že sem odbrzela na Gorenjsko. 
Na poti sem se morala ustavit tule :)





Ni komentarjev: