petek, 7. september 2012

Ooo, kako je danes dober!


S temi besedami me je danes ob pol šestih zbudil moj Raje.
Zadnjič, ko sem bila na ogledu vrta, me je Maruša spraševala, kako naredim kruh. Pa nisem odgovorila, ker naju je zmotil telefonski klic. Saj sem že večkrat napisala recept, pa ni odveč znova :)
V skodelico nalijem deciliter tople vode in dodam žlico sladkorja ter suh kvas (včasih tudi polovico kocke svežega). Nato grem mlet moko. V mlin nasujem različno žito. Včeraj sem kombinirala rdečo koruzo in ajdo s pšenico. Slednje je seveda največ. Imam model za peko, v katerega gre testo iz največ 600 g moke. 
Toplo, sveže zmleto moko stresem v Boschev gnetilec, zlijem vzhajan kvasec ter tri dl tople slane vode. Stroj ropota tri minute. Testo pridno vzhaja in ga nato še enkrat pregnetem. Po drugem vzhajanju dodam semena - bučne pečke, lan, sezam, sončnice ter testo preložim v namaščen model.
Prižgem pečico in preverim, če je v posodi dovolj vode. Ko se pečica segreje na 200 stopinj, je testo ravno prav vzhajano. Peče se 15 minut, nato temperaturo znižam na 175 stopinj. Po 35 minutah je kruh na mizi.

3 komentarji:

Anonimni pravi ...

Ruth, je torej 3dl tople vode s sladkorjem ali soljo?
Vseeno, kolikšna je kombinacija moke- torej skupaj 600g?

RUTH pravi ...

600 g moke
imam eno veliko šalco, verjetno je v njej 3 dl slane vode; kakšen deciliter in pol vode pride v testo s kvascem;
saj vidiš, ko gneteš - enkrat zmesi dodaš vodo, drugič moko :)

maruša pravi ...

Ruth hvala, se že veselim, ko bo tudi pri naju dišalo :)