sobota, 10. november 2007

Bodočim lastnikom vrtov - v opozorilo!

Pri nas nove hiše rastejo kot gobe po dežju. Minili so časi, ko smo svoje domove gradili po več let "od plate do plate" z enim zidarjem in smo bili domači za "curakarje".
Moja dijaška in študenstka leta so bila povezana s takimi gradbenimi deli, ko smo med drugim morali kuhati tudi za "mojstre". Nekaj posebnega pa je bilo betoniranje plošče. To je bila velika akcija, na katero so prišli prijatelji in sorodniki. In nato je sledila prava pojedina.
Pri nas v Podvinu se je gradnja hiše vlekla sedem let. Še tistega dne, ko sem šla zvečer v bolnico rodit Jana, sem v šajtrgo nalagala oblogo za "cokl" ...

Danes je vse drugače, kajne. "Nadzorni" so tisti, ki skrbijo, da gradnja poteka po načrtu.
Gradbeniki splanirajo okolice hiše. Nato pridejo na vrsto krajinski arhitekti in čisto na koncu mi - vrtnarji.

Ko sem bila 4. oktobra prvič na vrtu te hiše, sem bila s pripeljano zemljo zelo zadovoljna.

Čudila pa sem se izboru dreves, ki so bila posajena ob vseh hišah v naselju.
Vsi vemo, da himalajski bor Pinus wallichiana hitro raste in doseže 15 do 20 m v višino ter 6 do 8 m v širino.
Ostrolistni javor Acer platanoides je lepo drevoredno in soliterno drevo - a kaj, ko zraste do 25 m visoko in 10 m široko. Si predstavljate ti dve drevesi na vrtu, ki ima le 150 kvadratnih metrov travne površine?
Ja, v obrazložitev sem slišala - saj znajo vrtnarji drevesa obrezovati ...

7. novembra je sledil naslednji šok. Lastnica hiše mi je vsa obupana sicer že prej povedala, da so vsem v naselju ob ograji posadili smaragdne tuje - a kaj takega res nisem pričakovala.
Že res, da so bile sadike zelo visoke, a številne zelo nekvalitetne in v spodnjem delu suhe.
Po tehtnem razmisleku so pristale na drugi strani ograje.

Ko smo izkopali ostrolistni javor, je sledilo drugo presenečenje - v globini 20 cm je stala voda. Podtalnica, počena cev? Investitor naselja trdi, da podtalnica ne sega tako visoka.

Na več mestih smo naredili jamo - in res, vode ni bilo. Zato pa je tu tretje presenečenje.

Poglejte! Na osnovno zemljo so pripeljali dobrih 20 cm ilovice in jo prekrili z 10 cm dobre zemlje!

Da o nadaljnih odkritjih ne govorim. Ko zidarjem ostane beton, ga odpeljejo na vrt ...

Za sajenje smo porabili kar 25 vreč zemlje.

Zaradi ilovnatega sloja je Andrej kopal izjemno velike sadilne jame.
Površina, ki je pred enim mesecem izgledala čudovito, je po deževju pokazala svoj pravi obraz.
Zato je bil prvi korak temeljito frezanje.

In naslednji dan ravnanje terena ter polaganje travne ruše.

Ter zaključek s posipanjem mletega lubja.

Ni komentarjev: